Står

Det är svårt att avgöra hur mycket Tuva utvecklas varje vecka numera. Det händer så mycket hela tiden och "vad som hände när" är inte sånt vi skriver upp. Men hon har lärt sig stå. Helt själv utan stöd. Hon kan ställa sig upp från sittande på golvet. Hon vinglar och fumlar och landar oftast på rumpan. Hon går absolut inte. Hon har inte ens försökt. Men stå kan hon. Gärna framför hundarnas bädd så hon kan kasta sig i den. Det är lite av en ny hobby hon har skaffat sig här hemma. Om man bortser från lära-gå vagnen. Som är det absolut roligaste. Den kör hon mellan rummen som hon stulit den. Hon kan inte styra eller vända. Så det nöjet kräver att jag eller Micke jagar efter. Hon kan hålla på hur länge som helst.

Kika gärna in på min andra blogg HÄR.

I veckan har vi varit på informationsträff på biblioteket via föräldragruppen. Det resulterade i att jag fick mig ett lånekort och lillan fick låna ett Alfons spel, som inte var särskilt bra, försökt roa Tuva i lekparken - vilket var stört omöjligt då exakt allt var superäckligt enligt henne, fönstershoppat på strömpilen, shoppat nya mössor åt Tuva på Intersport och HM, hälsat på hos Tuvas mormor tillsammans med Tuvas moster och barn, varit på öppna förskolans höstfest tillsammans med Jennie, Ebba, Anna och Maja. Storhandlat på Coop forum en lönefredag (gör aldrig om det), Tuvas farmor har suttit barnvakt (på riktigt för första gången) så vi kunnat fira min 30 års dag, haft syrran och och barn på besök.



Roligast på lekparken var gunghästarna.


Superkul


Gungan dög en liten stund.


Nöjd för stunden i pappas famn.


Äckliga sand.


Senaste hobbyn...


och igen.


Hon utforskar allt.


Med hjälp av lära-gå vagnen.



Öppna föris med Maja och Ebba (gissa vad som var roligast där).


Vinkar hejdå.


Kramar familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0