Krupp

Fort går det så var det måndag igen. Nu är det bara två veckor kvar tills jag böjar jobba och det är Mickes tur att vara hemma. För Tuvas del kvittar det vem av oss som är hemma med henne. Men det blir nog en omställning i början. Hon är ju van att jag alltid är med henne. Nu blir det Micke som är det istället. Jag tror det kommer gå jättebra. Men känner lite ångest övar att min tid gick så fort förbi.

Jag har varit med Tuva till en barnläkare idag. På vårdcentralen. Hon har fått en rätt obehaglig hosta nattetid och jag misstänkte (falsk) krupp. Det gjorde läkaren med efter mn beskrivning. Det känns sådär. Jag hoppas den inte blir så jobbig att hon får andningsnöd. Det känns inte allt för stimulerande att bränna iväg till akuten i ilfart mitt i natten. Det är inte alls så illa den här gången. Jag är mer orolig för kommande gånger. Läkaren sa nämligen att alla luftvägsvirus kommer resultera i (falsk) krupp dom närmaste åren. Typsikt. Kunde hon inte fått slippa det.

Glöm inte kika in på min andra blogg HÄR.

Eftersom syrran skadat handen och blev tvungen att operera har vi umgåtts rätt mycket med henne på senaste. Av naturliga skäl. Så mycket annat har det inte blivit av, förutom en playdate med Jenny och Malte från mammagruppen på busplaneten. Några promenader och storstäd mellan allt också.



Denna sovställning ser extremt obekväm ut.


Rasmus spelande bil är otroligt fascinerande.


Bästa Rasmus.


På promenad i finvädret.


Mammamys.


Äter själv...


...och dricker själv.


Roligast på busplaneten var att äta bollar.


Tuva var inte så imponerad över dom svävande bollarna.


Närbild på sötaste fröken.


Rejs fram och tillbaka med lära-gå vagnen varje dag.


Med en paus i hundarnas bädd.



Kramar familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0