Busfröken

Min tanke är att försöka uppdatera denna blogg varje vecka. Uppenbarligen fungerar det inte allt för bra. Förmodligen kommer det fungera ännu sämre när jag börjar jobba igen. Men jag tänker ändå försöka hålla båda vid liv. Så gott som. Tuva har blivit en riktig busfröken här hemma. Hon gör allt hon inte får göra och tycker det är väldigt kul. Hon förstår inte riktigt när jag säger till henne heller. Inte ens på skarpen. Utan hon skrattar bara och försöker göra om samma sak igen. Hon behöver väldigt mycket mer stimulans nu än för bara någon vecka sedan. En hel dag hemma inne är jobbigt för henne. Hon blir grinig och svår att ha att göra med. Hon kräver något typ av äventyr varje dag. Oavsett om det är en promenad i vagn eller busdejt med kompis. Ut måste hon. Stora tjejen har hunnit blivit 11 månader också. Snart ett år. En till tand har hon fått också. Numera har hon 6 st.

Vi har inte gjort så fasligt mycket på senaste (trodde jag). Det ser ni på min andra blogg HÄR. Vi har varit på playdate hos Jennie och Ebba, några lugna dager eftersom Tuva varit förkyld, promenader i höstvädret, besökt Leos lekland för första gången (Tuva tyckte det var jättekul), traskat på stan, mammadejt hos Jennie med familj då vi även passade på att ta gruppfoto på hela mammagruppen, följt med min kära syster till både primärvården och sjukhuset, fått besök av syrran och Rasmus, jag har klippt mig, besökt Tess föräldrar och jag har börjat förbereda för återgång till jobbet.



Leker med Ebba


Promenad i höstrusket


Bus på Leos


Mammagruppen


Alla barnen


Fika och bus efteråt


Tuva vilar lite på mattan när hon blir trött på kvällen


Bästa rasmus och moster på besök


Tuva över på att gå med lära-gå vagnen varje dag


Nya kavat skorna från tradera


Min nya frisyr



Kramar familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0