Jaga

Tuva har om möjligt blivit ännu snabbare på att krypa. Hon är inte lika sugen på att umgås i samma rum längre heller. Utan beger sig ut på upptäcktsfärd hela tiden. Köket är kul, toan är ännu roligare där finns en massa saker hon inte får leka med. Förbjudet är kul tycker hon. Hennes rum är också roligt där finns oöppnade våtservetts förpackningar. Bästa leksakerna. Hon har även hittat spegeln där. Det är roligt att spegla sig. En stund. I hallen finns skohyllan där hon inte får vara alls. Alltså är den roligast i hela lägenheten just nu. Hon kryper dit. Med flera uppehåll på vägen för att se att jag verkligen följer efter. Sen snabbt mot närmaste sko. När jag lyfter tillbaka henne är hon snabbt iväg igen. Lite så är det hela dagarna nu för tiden. Det har sin charm det med. Inte så lugnt och stilla längre. Jag hoppas skohysterin går över rätt snart. Annars åker alla dojjor in i garderoben.

Jag har lagt ut ett videoklipp på lillans framfart på min andra blogg. Det hittar ni HÄR.

I veckan har vi varit hemma ganska mycket. Men förutom det har vi storhandlat, lillans morfar har hälsat på, Tess har varit här på middag, lillans farmor och Kalle har hälsat på och Kovan och Maria har varit här på middag.



Det gäller att hänga med när fröken är på språng.


Mellanmålet är numera utbytt mot en vällingflaska. Lite smidigare så.


Om hon kunde skulle hon gärna klättra upp i soffan.


Alla leksaker ska upp dit i vilket fall.


Söt in action.


I bilen.


Premiär går själv med lära-gå vagnen.


Fröken bus.


Trött och mysig innan läggdags. Bästa tiden.


Knäböj framför spegeln.


Våtservetterna är väldans roliga.


På väg att ge sig själv en puss i spegeln.



Kramar familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0